Опис ключових змін до проекту оновленої програми з образотворчого мистецтва
У запропонованій версії Програми з образотворчого мистецтва для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів внесено такі зміни:
- У пояснювальній записці, в абзаці «зміст» вираз «логічно-структурні блоки» замінено на «структурні блоки».
- Абзац «Метою художнього виховання засобами образотворчого мистецтва є формування і розвиток в учнів комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей та способів художньої діяльності шляхом здобуття власного естетичного досвіду» змінено на «Метою вивчення образотворчого мистецтва є художньо естетичний розвиток учнів, їх емоційної чутливості, практичних творчих умінь, формування стійкого інтересу до образотворчої діяльності, формування загальнокультурної компетентності».
- Умовою успішної реалізації завдань програми є: «залучення учнів засобами образотворчого мистецтва до національної та світової культур;» змінено на «-практичне ознайомлення учнів із виражальними засобами образотворчого мистецтва.».
- В Орієнтовній тематичній структурі програми знято погодинну розбивку в темах.
1 клас
- Вилучено термін «бесіда» у вступних уроках до тем.
- Вилучено «Види та типи ліній» як тему уроку, але самі види та типи ліній вживаються як терміни обр. мистецтва в загальному вжитку і вчителем і учнями.
- Вилучено словосполучення «природні матеріали» в техніці аплікації.
- Вилучено термін «співрозмірність» у вивченні цілого та частин.
- В темі 3 вираз «усвідомлення про вибір формату аркуша» змінено на «Поняття про вибір положення аркуша».
- У вимогах до рівня підготовки учнів забрано «передавати у зображенні елементарні співвідношення частин форми».
- У темах, що вивчають будову тіла тварин та людини вилучено порівняння частин за розміром.
- У темі 5 вилучено «орігамі» як вид роботи (повтор з трудовим навчанням).
2 клас
- Вилучено термін «бесіда» у вступних уроках до тем.
- З поняттями «хроматичні та ахроматичні кольори» тільки знайомимо, оскільки потім ці поняття ніде не використовуються аж до 5 класу.
- У темі уроку «рельєф» з опуклістю за заглибленістю тільки знайомимо.
- У темі 3 розповідаємо лише про роль композиції в картині, але не заучуємо основні прийоми.
- Не вживаються поняття про пропорції та масштаб у зображенні людини та тварин.
- Визначаємо спосіб передачі глибини простору методом загороджування об’єктів і частково кольором (все інше ще не розуміють).
- У темі 4 забрано поняття стилізація, натомість – спрощення як створення декоративного образу.
3 клас
- Бесіди на уроках замінено на екскурсію чи відеомандрівку у майстерню художника (митця).
- Поняття «ритм» у композиції замінено на словосполучення «динамічна композиція» (передача руху в природі).
- У темах уроків, що вивчають будову тіл людини та тварин: звернути увагу на форму частин тіла (але не акцентувати на пропорціях).
- У темі 2 забрано актуалізацію знань про трансформацію паперу, натомість додано урок про гончарство в Україні (основні народні промисли).
- У темі 3 зосередити увагу на створенні пейзажних композицій, а не на вивченні видів пейзажів.
4 клас
- Зосередити увагу на способах створення художнього образу, а не на теорії про нього.
- Із державних вимог вилучено «називає 1-2 прізвища….», оскільки здебільшого акцент вчителя на фасилітовану дискусію на уроці.
- У темі 2 наголошено на вивченні особливостей різних декоративних розписів України (не лише Петриківка).
- Забрано тему уроку «інтер’єр» (дуже тяжко в цьому віці).
- З теми 3 забрано «Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше (картон, гумка, морква, картопля). Уведення поняття “естамп”.» (нелогічно стосовно подальшого наповнення теми).
- Вилучено тему про будову людського обличчя (залишити на елементарному рівні), або дозволити не зображати обличчя (як в художній школі).
- У темі 4 вилучено «Узагальнення знань про мову образотворчого мистецтва, його види і жанри» на початку теми, натомість зосередити увагу на художніх традиціях рідного краю.
Немає коментарів:
Дописати коментар