пʼятниця, 21 жовтня 2016 р.

Казкотерапія як частина виховного процесу дітей

Одним з ефективних методів роботи з дітьми, що зазнають ті або інші емоційні і поведінкові труднощі, є казкотерапія. Цей метод дозволяє вирішувати ряд проблем, що виникають у дітей дошкільного, молодшого шкільного та інших вікових категорій. Зокрема, за допомогою казкотерапії можна працювати з агресивними, невпевненими, сором'язливими дітьми; з проблемами сорому, провини, брехні, прийняттям своїх почуттів, а також з різного роду психосоматичними захворюваннями, энурезами і т.д. Крім того, процес казкотерапії дозволяє дитині актуалізувати і усвідомити свої проблеми, а також побачити різні шляхи їх вирішення.
Чому казка така ефективна при роботі з дітьми?
У дитини сильно розвинений механізм ідентифікації, тобто процес емоційного об'єднання себе з іншою людиною, персонажем і привласнення його норм, цінностей, зразків як своїх. Тому, сприймаючи казку, дитина, з одного боку, порівнює себе з казковим героєм, і це дозволяє йому відчути і зрозуміти, що не тільки у нього є такі проблеми і переживання. З іншого боку, за допомогою ненав'язливих казкових образів дитині пропонуються виходи з різних складних ситуацій, шляхи вирішення виниклих конфліктів, позитивна підтримка його можливостей і віри в себе. При цьому дитина ототожнює себе з позитивним героєм. Це дозволяє дитині засвоювати правильні моральні норми і цінності, розрізняти добро і зло.

         Відео арт-заняття у 4 класі з використанням казкотерапіїї «Сила і доброта» (скорочено) можна переглянути тут


Немає коментарів:

Дописати коментар