пʼятниця, 19 травня 2017 р.

Вправи із швидкочитання

БОРОТЬБА З НЕУСВІДОМЛЕНИМ ПРОГОВОРЮВАННЯМ
Методика швидкочитання передбчає відсутність свідомої або неконтрольованої артикуляції під час читання, а більшість дітей, читаючи, прагнуть озвучити текст.
Вправа: по команді «Губи!» дитина прикладає до губ вказівний палець та переходить у режим «беззвучного читання». Коли дорослий подає команду «Вголос!», дитина прибрає палець з губ і читає вголос.
ЗАЧАРОВАНІ ФРАЗИ
Складіть речення або використайте рядки з вірша, змінюючи порядок слів та переставляючи їх довільним чином. Завдання дитини – «звільнити від чар» фразу, розставляючи слова у правильному порядку. Ця вправа чудово тренує увагу та зорову пам'ять. 
Приклади:
  • переходь лише дорогу переході по пішохідному
  • До Андрійка друзі на народження прийшли день
ЗНАЙДИ ЗАГУБЛЕНІ БУКВИ
Роздрукуйте невеликий уривок тексту, пропустивши у словах голосні. Запропонуйте школяру заповнити пропуски, відвівши на це певний проміжок часу (не більше 3-5 хвилин для тексту, обсягом 2-3 речення ). У подальшому завдання можна ускладнити: пропускати приголосні та цілі склади.
УЧИТЕЛЬ ТА УЧЕНЬ: ЗМІНА РОЛЕЙ
Дітям зазвичай дуже подобається ця вправа, вони ставляться до виконання завдання дуже відповідально. Дорослий читає певний уривок тексту та навмисне робить помилку у вимові одного чи кількох слів. Завдання дитини – перервати читання та виправити помилку дорослого.
ТАБЛИЦІ ШУЛЬТЕ
Техніка читання істотно страждає, коли кут зору дитини недостатній для охоплення декількох слів підряд. Розв'язати цю проблему допоможе методика, що використовує цифрові таблиці Шульте. Школяр повинен швидко відшукати в таблиці цифри від 1 до 30, дотримуючись їх черговості у цифровому ряді, показуючи і називаючи число. Робити це необхідно за певний проміжок часу.
ВІЗУАЛЬНИЙ ДИКТАНТ
Роздрукуйте невеликий текст (не більше 6 речень). Накрийте текст аркушем паперу, потім відкрийте перше речення і дайте дитині 8 секунд для того, щоб прочитати його і запам'ятати. Закрийте текст і запропонуйте учневі написати речення по пам'яті. Зробіть те ж саме з іншими реченнями.
!!! Треба точно повторити текст, який побачив і запам'ятав учень.

ФІКСУЙТЕ РЕЗУЛЬТАТИ!
Обов'язково зазначайте позитивні результати в освоєнні дитиною техніки читання. Можна створити і повісити над робочим столом спеціальну табличку, що демонструє прогрес. Це мотивуватиме дитину до подальших занять.

Немає коментарів:

Дописати коментар