пʼятниця, 3 лютого 2023 р.

Вчимо дітей розв'язувати рівняння

 Що тільки не придумаєш для індивідуальної роботи, щоб вона проходила в цікавій обстановці. Адже тільки зацікаленість і є найбільшою мотивацією.

До вашої уваги прийом, що допоможе дітям вже з 1 класу працювати з рівняннями.

А допоможе в цьому супер-герой Містер Х - Хтось Невідомий. Найчастіше ховаються від людей злочинці. Тож до вашої уваги гра "Слідчий".

Спочатку малюємо картинку злочину, складаючи її по завданню рівняння. Або отримуємо готове місце злочину (рівняння, де х - уявний злочинець). Слідчий веде слідство (вирішує рівняння).


Для прикладу дивимося на фото рівняння:

1 крок - знаходимо докази, без яких неможливо розкрити жоден злочин. Шукаємо, які компоненти додавання або віднімання є цілим числом і його частинами. Починаємо із знака дії. Ставимо указочку-палець на знак дії. Міркуємо: у нас «мінус», значить ціле - зменшуване, а від'ємник і різниця - його частини. Обов'язково позначаємо (ціле - коло, частини підкреслюємо).

2 крок - міркування. Використовуючи докази, розмірковуємо про те, як вони допомагають слідству. Другий рядок - отже, Х - частина. Я знаю, щоб знайти частину, треба з цілого прибрати іншу частину (поки в міркуваннях назва компонентів не вимагаю, дуже важко. Але компоненти по суті вже все знаємо. Поки відштовхуємося від конкретики розуміння, коли уявляємо ціле яблуко (позначаємо його як коло) і його частини (риски). Ось і виходить запис - Х (частина) = з цілого 13 прибираємо частину 11.

3 крок - викриття. Ну ось, мабуть, з містера Х можна впевнено зняти маску. У нас містер Х = 2. Підкреслюємо (посадили на лаву підсудних).

АЛЕ !!! Часом і слідчі бувають неправі. І докази бувають помилковими (невірними), і міркування безглуздими. Ми не маємо права взяти під варту невинного. Тому неодмінно потрібно перевірити, чи точно цей містер 2 був на місці злочину. Тому наступний крок необхідний хоча б усно.

4 крок - відводимо підозрюваного на місце злочину (йдемо до першого рядка). Можна закреслити Х і замість нього підставити підозрюваного (відповідь, корінь рівняння). І обов'язково розв’язати вираз, порівнявши з відповіддю. Але в особовій справі ми повинні залишити запис про слідчий експеримент. Ось і з'являється 4 рядок перевірки. Списуємо перший рядок, де замість Х - число підозрюваного.

5 крок - доказ-вирок. Тільки вирішивши вирази лівої і правої (якщо потрібно) частини, можемо точно сказати, чи правильно ми знайшли злочинця. Саме останній крок пояснює поняття «рівняння». Тільки коли зрівнялися ліва і права частина, ми маємо всі підстави судити про те, як пройшло слідство, чи правильно ми знайшли раніше невідомого злочинця.

Все це в ігровій пояснюється на перших двох уроках. Починаючи з третього уроку більша класу починає вимагати дозволити вести своє особисте розслідування самостійно. Ось для цього придумала картки багаторазового використання (рівняння надруковані на окремому аркуші великим шрифтом, листи вставлені в файл, працюємо на файлах маркерами по дошці ...). Однак, робота кипить і на перервах. Індивідуальні заняття - теж на ура!

Рівняння перетворилися в цікаву гру - а грати люблять всі! З рівняннями - ніяких проблем!

Матеріал взято із: Вчительські закамарки за ідеєю Олени Селезньової

Немає коментарів:

Дописати коментар