вівторок, 14 серпня 2018 р.

Перший урок в 1 класі: Здрастуй, школо!


Тема:  Здрастуй, школо!

Мета: Ознайомити учнiв зi школою, правилами поведінки під час навчальних занять та на перервi, обговорити обов’язки школяра, правила товаришування,
розвивати позитивний мотиваційний аспект до навчання, сприяти адаптації учнів до школи та вихованню в них бажання навчатися.

Обладнання:
Ширма та ляльки для лялькового театру, мікрофон, відеокамера, ілюстрації, що передають правила поводження в школі, маленькі дзвоники.

                                                Хiд уроку

1. Організаця класу, привiтання вчителя.
Добрий день, мої любi дiти!
Ви сьогоднi до школи прийшли,
Щоб учитись, сп
івати, радiти
Й св
іт безмежний пізнати могли.

-  Скажу вiдверто, що я рада зустрчі з вами, сподiваюсь, ви радi бачити мене. Спершу запрошую сiсти двчаток, а потім хлопчиків.

2. Лялькова вистава «Школа»
- Ви любите казки? От я вам і пропоную переглянути вам казочку, яку для вас підготували учні нашої школи. Тож вмощуйтесь зручненько і будемо тихенько спостерігати.

Лісова галявина. Виходить ведмідь і прибиває на дереві табличку з написом «Школа». Ведмідь виходить і забігає мишка.

Мишка. Що це за дошка? А на ній – букви… Цікаво, що тут написано? (Крутить дошку) Шкода, читати не вмію.

Жабка. Ква-ква! Здрастуй, мишко! Що ти тут робиш?

Мишка. Читаю.

Жабка. Давай разом читати! (Вертять дошку)

Зайчик. Привіт, друзі! Що ви тут робите?

Жабка. Читаємо. Ква!

Мишка. Так, пі-пі, читаємо.

Зайчик. Я теж хочу читати! (Вертять дошку)

Лисиця (говорить до себе). Так-так-так! Що ж це вони усі роблять? Треба і собі зазирнути!

Вовк. Ого! Чого це ви зібралися?

Всі. Читаємо!

Вовк. І що ж тут написано?

Зайчик. По-моєму, морквинка!

Лисиця. Та ні! Курочка!

Жабка. Що ви, ква-ква, комарі!

Мишка. Так багато написано!

Дзвенить дзвінок. Заходить учитель Ведмідь.

Ведмідь. Здрастуйте, звірята!

Всі. Здрастуйте, дядю Ведмедю!

Мишка. Дядю Ведмедю, а що тут написано?

Ведмідь. Школа!

Всі (здивовано). Школа?!

Ведмідь. Так, це – школа. Заходьте всі!

Учениця 5 класу:
Ходжу я щоранку до школи,
                   Вивчаю тут різні науки.
                   Співаю, малюю, читаю –
                   Не знаю у школі я скуки!
                   Школа моя дуже гарна,
                   І чиста вона і простора,
                   Багато в ній затишних класів,
                   Спортзал і їдальня чудова.
                   Комп’ютерний клас в нас працює,
                   Красивий, музичний є зал,
                   Проходять тут виставки творчі,
                   Щоб кожен себе показав.
                   Я дуже люблю свою школу,
                   І мрію, як вивчуся я,
                   Прийду працювати до діток,
                   Як рідна матуся моя!

3. Вправа «Мікрофон»: Навіщо ми прийшли до школи?
- А ви хотіли йти до школи? Спробуємо дізнатися, що ж ви чекаєте від школи? Чому ви сюди прийшли? Я буду брати у вас інтерв’ю, а оператор буде вас знімати. Будете дивитися в об’єктив відеокамери і свою відповідь починати словами: Я прийшов до школи, щоб…


4. Виступ учнів: «Як ми до школи збирались»
- А тепер давайте послухаємо ваших товаришів, як вони збиралися до школи.
        

Дитина І.
Я ще звечора збирався
Йти до школи в перший клас,
Одягався, узувався
І портфель складав сто раз

 Дитина 2.
Всі книжки, пенал і папку. . .
І кота свого поклав...
Він виймав із ранця лапки,
Виповзав і виповзав...
Дитина 3.
Хто ж кота в портфель ховає?
Йому ж місця там немає!
Вдома хай пісень співає.
Та на сонечку дріма!

 Дитина 4
Краще в ранець ляльку взяти!
Та ж тихесенько лежить
І не буде виповзати.
Буде з нами букви вчить.

Дитина 5
У новий портфель поклав я
Десять ручок, два пенали,
Сім машинок, пиріжок…
Нема місця для книжок.

Дитина 6.
А от я машину маю
Тільки ви вгадайте, де?
Так маскую, так ховаю -
Навіть мама не знайде!
(виймає з рукава машинку)

Дитина 7.
Ви хіба маленькі діти,
Що без цяцьок вам не жить?
Ми ж ідемо букви вчити!
Математику учить!

Дитина 8
Вийміть іграшки із ранців
Вже сьогодні без вагань!
А біжіть до школи вранці,
Здобувати світло знань!

Дитина 9
Будем добре ми навчатись,
Хоч ця справа нелегка!
Тільки шкода нам прощатись
З іграшками  з дитсадка..

Дитина 10
Але ми йдемо сміливо.
Рідна школо! Нас приймай!
Хтось із нас колись, можливо,
Ще прославить рідний край!


5.      Гра –фізхвилинка «Ось так»
         Учитель показує потрібні рухи, діти повторюють їх і при цьому кажуть: «Ось так»:
-         як живеш? (Палець вгору);
-         як ідеш?;
-         як біжиш?;
-         вночі спиш?;
-         як береш?;
-         як даєш?;
-         як пустуєш?;
-         як погрожуєш? Тощо.

4. Визначення правил поведінки в школі
- А чи знаєте ви, що в школі є спеціальні правила поведінки! Якщо ми не будемо їх дотримуватися, то не буде порядку і ми не зможемо нічого нового вивчити. Тож зараз давайте подумаємо і спробуємо назвати ці правила. Що ж можна і чого не можна робити в школі? (Діти називають, на дошку прикріпити ці правила в малюнках)

Хочеш сказати – підніми руку
Не запізнюватись
На уроках не розмовляти
Уважно слухати вчителя
Не бігати по школі
Не битися, товаришувати
Не псувати книг
Берегти шкільне майно
Слідкувати за порядком
                                                            
5. Відгадування загадок про школу та шкільні речі

Хутко стрибне на папір,
І, хоч вір, а хоч не вір,
Враз напише нове слово.
Ось і речення готове.
Вправно пише у руці,
Бачать всі старання ці.
(Ручка)

Довгі палички кругленькі –
Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили…
Звуться палички оці
Кольорові …
(Олівці)
Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка.
(Гумка)

Букви в книжці цій вивчай
Та докупи їх складай.
Як їх гарно поскладаєш –
Що завгодно
прочитаєш!
(Буквар)
Книжечки маленькі,
Аркуші біленькі.
В них вчимося ми писати,
І складати, і віднімати.
(Зошит)

Білий камінець потоншав сильно, а сліди на дошці видно.
(Крейда)

А у мене є торбинка,
Зошитам й книжкам хатинка,
Ще й пенал туди кладу,
Як до школи я іду.
(Ранець)

Є чарівник у школі в нас,
Ану впізнайте, хто він!
Озветься – тиша йде у клас,
Озветься ще раз – гомін.
Щоб не спізнитись на урок
Нам голос подає …
(Дзвінок)


6.      Гра-рухівка «Веселий дзвіночок»
-         Дзвінок – один з найважливіших речей у школі. Адже це він сповіщає, коли настає урок або весела перерва. А у нас є ось такі маленькі дзвіночки. І ми з вами пограємо у гру «Веселий дзвіночок» (У кожної дитини в руках – дзвіночок. За командою вчителя «Дзвіночок дзвени!» діти бігають по класу і дзвенять. Як тільки пролунає команда «Тихо!», діти зупиняються. Дзвіночок не повинен дзвеніти.)

7.      Практична робота «Збери портфель»
-         Сьогодні ви прийшли до школи з новенькими портфеликами. А хто допомагав вам їх збирати? А зараз ви самі зможете це зробити.
-         Ось кожний з вас має такий портфелик. В нього ви повинні скласти всі шкільні речі. Будьте уважні, щоб ваші речі не зламалися, а були ціленькими. (Учні складають пазли)





8.      Підсумок уроку
-         Сьогодні на уроці ви всі були молодці і ми добре попрацювали. Тепер я знаю, що до мене прийшли найкращі учні.
-         Я бажаю вам найкращого і з терпінням буду чекати нашої нової зустрічі!

Немає коментарів:

Дописати коментар