вівторок, 14 серпня 2018 р.

Перший урок в 2 класі: Мій сонячний дім - це моя Україна

Тема: Мій сонячний дім – це моя Україна


Мета: закріплення знань про державну символіку; про такі поняття та категорії, як народ, держава, громадянин;
зміцнення  громадянських якостей учнів; виховувати гордість за свою Батьківщину;
формування почуття особистої відповідальності за долю своєї держави та українського народу, викликати бажання бути гідним громадянином України.
                                                                                        
Обладнання: малюнок казкового літака, символи України, ілюстрації із зображенням міста Києва та краєвидів України,  контури карти України та силуети областей з кольорового паперу, 20 вирізаних квіточок з паперу, шаблон для створення сенкану, мікрофон, монети вартістю 5 коп, фізична карта України

І. Актуалізація опорних знань. Вправа «Мікрофон»
- Я рада вітати вас усіх знову в нашому класі, в нашій школі. На канікулах ви відпочили, можливо їздили в гості. А чи приїздили гості до вас? А можливо це були гості з інших держав? Яких саме?
- Уявіть на мить, що перед вами стоїть американець. Як же нам потрібно себе назвати, хто ми з вами такі? (Українці). А чому?  Доведіть свою думку, починаємо говорити в мікрофон словами: «Я українець, тому що…»
                  
ІІ. Повідомлення теми уроку.
-         Наш перший урок ми присвятимо нашій Батьківщині. Прочитайте хором тему уроку. (Запис на дошці: «Мій сонячний дім – це моя Україна»
-         Я пропоную вам поглянути на нашу Україну, пригадати все, що ми про неї знаємо. А побачити всю Україну ми зможемо з казкового літака. Адже зверху все найкраще можна розгледіти.
ІІІ. Основна частина.
1.     Формування уявлень про державні символи України.
-              Літак у нас є. Але всі літаки повинні мати розпізнавальні знаки своєї держави, інакше нас можуть збити . Як же позначити літачок, щоб було видно, що він з України?
     Кожна країна у світі має свої розпізнавальні знаки – державні символи.
                            Знак держави головний –
                            Всяк його повинен знати.
                            Воля, слава, сила в нім.
                            Ну ж бо, спробуй відгадати! (герб)
     Герб – це пізнавальний знак – картина. У давні часи герби вибивали на лицарських щитах. По них легше було впізнати воїна, який був закутий у металеві лати з голови до ніг. Тепер герби ви можете побачити на грошах, прапорах, печатках. (Діти розглядають герб-тризуб на монетах)
                            Цей символ – ознака держави
                            Здіймається гордо над нами.
Синє небо, жовте жито –
                            Цю святиню знають діти. (прапор)
    Прапор – це полотнище з тканини. Під прапором ідуть у бій, вітають переможців у змаганнях. Прапори вивішують біля державних установ. Ось і біля нашої школи завжди розвівається жовто-блакитний прапор нашої держави.
                            Коли звучить він – всі встають,
                            До серця руку прикладають,
                            І вголос, й подумки співають
                            І Україну прославляють. (гімн)
    Гімн – це урочиста найголовніша пісня країни. Гімн ви можете почути щодня о 5.30 ранку та о 12 ночі на українському радіо. А також на великих святах України: день Соборності, день Конституції та ін. Ось і сьогодні  на святковій лінійці ви вже мали змогу почути гімн України. Під час виконання гімну всі стоять струнко, не розмовляючи і не рухаючись.
-         Отже, тепер ми можемо прикріпити наші пізнавальні знаки і вирушити в дорогу.
ФІзпауза: імітація польоту літака.
2.     Робота з картою України
-          Простір землі, заселений українцями такий великий, що, аби його подолати, треба пішки іти з заходу на схід 90 днів, долаючи щодня 90 км.
-         (Вчитель декламує вірш та показує на фізичній карті)
Є в центрі Європи чудова країна,
Сягає корінням у сиві часи.
І це — незалежна моя Україна.
Тут гори Карпати, степи і ліси.
Шістсот і чотири ще тисяч гектарів —
Приблизно таку має площу вона.
Є Київ — столиця у храмах і славі —
Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.
Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки.
Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ.
Багато є сіл і міста превеликі:
Донецьк, Київ, Харків і Дніпропетровськ.
Ґрунти чорноземні, джерела цілющі,
Озера блакитні та клімат м’який.
Козацькая слава повік невмируща
Та шлях до свободи, завжди нелегкий.
Кругом нас держави —на кожному боці:
На півдні від нас білоруси живуть,
На заході — Польща, словаки, угорці,
Молдови й румунів кордони ідуть.
На сході Росія із нами межує,
На півдні є Чорне й Азовське моря.
Та наша країна ні з ким не воює,
І світить нам мирна й щаслива зоря.
Усіх областей є в нас двадцять чотири
Та ще Автономна Республіка Крим.
Живуть всі народи у злагоді й мирі,
У нас в Україні є місце усім.

-         Ось ми піднялися над нашою Батьківщиною так високо, що можемо побачити її всю. Якщо провести лінію по кордонах України, то матимемо ось такий вид (показує силуетне зображення карти України).
3.     Дидактична гра «Пазли»
-         Наша Україна має  24 окремі області та одну Автономну Республіку. Тож давайте спробуємо повернути кожну область на своє місце. (Діти називають знайомі області, прикріплюють їх на місця до контурів карти та розповідають те, що знають про згадану область чи її обласний центр)
4.     Розповідь про столицю України
    В Україні є гори – Кримські і Карпати, моря – Азовське та Чорне, безмежні поля, смарагдові ліси, швидкоплинні ріки (найбільша з них – Дніпро), 441 місто, 915 селищ та 28858 населених пунктів.
    А яке найголовніше місто в Україні? Чому воно найголовніше? Хто був у Києві? Що запам’яталося? (Учні передають своє враження про місто, розглядають ілюстрації)

Така наша велична Україна. А нам час повертатися додому. І зворотній шлях ми подолаємо на потязі.
        ФІзпауза: імітація руху потяга – дорога додому.
ІІ.   Творча робота учнів (під неголосний музичний супровід про Україну)
1.     «Український віночок»
-         Нашій незалежній Україні виповнилося __ років. Тож я пропоную утворити навколо неї (карти) віночок з __ квіточок. А на квіточках ви напишіть побажання своїй Батьківщині.
2.     Створення сенкану «Україна» (в парах)
ІІІ.  Підведення підсумку
-         Любов до мами і тата, любов до рідних, любов до Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щира, відважна. Ви, діти, маєте в своєму серці це високе почуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб Україна і надалі ставала квітучою державою, сильною і багатою. А для цього потрібно здобувати знання, багато знати, вміти, бо ж вам будувати майбутнє нашої держави.  Тож старайтеся вчитися так, щоб вами гордилася Вкраїна



Немає коментарів:

Дописати коментар